Niet ondersteunde browser
De webbrowser die u momenteel gebruikt, wordt niet langer ondersteund en daardoor is het mogelijk dat functies van deze website niet werken zoals verwacht. Wij adviseren u om te updaten naar een momenteel ondersteunde browser (zoals chroom , Edge of Firefox) om uw veiligheid, snelheid en algemene ervaring te verbeteren.
Belangrijkste functies
De beschrijving van dit product is vertaald uit het Engels - Bekijk de oorspronkelijke versie
Een bepaalde aura van mystique omringt de Gibson Flying V. Een elektrische gitaar ruim voor zijn tijd toen het werd geïntroduceerd in 1958, de Flying V van intens magnetische beroep, krachtig geluid en ongewoon bekende vorm hebben gemaakt een van de meest herkenbare gitaren in de wereld. Gibson was op zoek een futuristische aspect aan het vennootschappelijk afbeelding toevoegen wanneer ze de Flying V ingevoerd.
Terwijl sommige van de grootste gitaristen van all-time - inclusiefLonnie Mack en Albert King - onmiddellijk omarmde de Flying V, het was niet totdat Gibson gitaar in 1967 dat de rest van de wereld gevangen op opnieuw ingevoerd. Gitaar goden zoals Jimi Hendrix, Johnny Winter, Billy Gibbons, Michael Schenker en Lenny Kravitz zijn alle bezweken aan de Flying V de fascinerende allure.
Artikelnummer: 12707
Schuine Headstock
De puntige kop op de V-Factor X is zo typisch zoals het is uniek. Zoals elke Gibson headstock, is het gesneden uit het zelfde stuk van mahogany als de nek. Het is niet een "gelijmd-op"-kop, en het proces duurt vakmanschap, tijd en inspanning. Maar de beloningen zijn de inspanning waard.
De kop is zorgvuldig aflopend op 17 graden, dat verhoogt de druk op de snaren en helpt hen verblijf in de moer slots. Een toename van tekenreeks druk ook betekent dat er geen verlies van tekenreeks trillingen tussen de moer en de tuners, die gelijk is aan beter ondersteunen. Een witte truss rod cover voegt een mooie finishing touch aan de kop, en perfecte aanvulling op de witte slagplaat op het body V-Factor X.
De V-Factor X nek profiel
Geen gitaar hals profielen zijn meer te onderscheiden dan de nek profielen werkzaam op de Gibson modellen van vandaag. De meer traditionele 50s nek profiel is de dikkere, meer afgeronde contour, emuleren de nek vormen van Gibson's iconische modellen van de late jaren 1950. De jaren 60 nek profiel wordt beschouwd als de meer moderne, slim-taps toelopende contour meest geassocieerd met de Gibson modellen van de vroege jaren 1960. De nek op Gibsons V-Factor X heeft het beste van beide werelden - het is een hybride tussen de 50s afgerond contour en de jaren 60 slim-taper profiel.
Zoals met alle Gibson hals, is het machinaal in Gibsons ruwe molen hout vormgevers gebruik te maken van de initiële bezuinigingen. Zodra de toets wordt gelijmd op, wordt de rest - inclusiefde definitieve schuren - met de hand gedaan. Dat betekent dat er geen twee nek met de exacte dezelfde afmetingen zijn. Dus terwijl het nog steeds de basiskenmerken van de respectieve profiel, zal elke nek zijn iets anders, met een duidelijke maar traditionele gevoel.
Solide mahonie Body
De meest centrale van alle V-Factor X functies is de V-vormige, solide mahonie body. Of het nu de regelmatige Flying V, of de Gibson V-Factor X, biedt de solide mahonie body toon, ondersteunen, en uitvoeringen. De mahonie is doorloopt de dezelfde strenge selectieproces als alle Gibsons bossen, en persoonlijk geïnspecteerd en gekwalificeerd door Gibsons team van bekwame experts hout voordat zij de fabrieken. Binnen de Gibson fabrieken, is vochtigheidsgraad gehouden op 45 procent, en de temperatuur aan 70 graden.
Dit verzekert dat alle bossen zijn gedroogd tot een niveau van "evenwicht", waar het vochtgehalte verandert niet tijdens het productieproces. Dit staat garant voor strakke gewrichten en geen uitbreiding, en helpt controle de krimp en verdraaiing van de bossen, naast het helpen verminderen het gewicht. Het helpt ook met de verbetering van het bos? zaagt en finish eigenschappen. Consistente vochtgehalte betekent dat een Gibson gitaar gelijkmatig reageren op veranderingen van temperatuur en vochtigheid, zal lang nadat het de fabriek verlaat.
Elektronica
Als het gaat om gitaar elektronica, minder is zeker beter. En dat geldt zeker waar met X. Gibson van Gibson's V-Factor heeft gekozen om te installeren twee volumeregeling en slechts één toon switch, wat zich in minder weerstand tussen de pickup en de werkelijke output vertaalt. Dat betekent dat je eindigen met niets maar zuivere toon van de pickup, en één flat-out schreeuwende rock and roll machine.
Gibsons 496R en 500T Pickups
Geen gebeurtenis is meer verantwoordelijk voor de evolutie van populaire muziek dan Gibson dramatisch beïnvloeden? s invoering van de dubbele-spoel "humbucking" pickup in 1955. Uit de jazz warme tinten van Charlie Christian, de wereld-schudden rockabilly van Scotty Moore, en de rots cruching van Jimmy Page, onderzocht talloze spelers over de hele wereld de onbegrensde mogelijkheden van de tonale spectrum via Gibson pickups en gitaren.
Aangezien het muzikale landschap veranderd, deed dat de ontwikkeling van de humbucker pickup. Geïntroduceerd in de vroege jaren 1970, Gibsons 496R en 500T pickups gevuld de noodzaak voor meer krachtige humbuckers en energiek de opkomst van hardrock en heavy metal. De ongelooflijke 496R produceert ondersteunen en snijden vermogen met de keramische magneet, toe te voegen meer hoogtepunten met verhoogd definitie en geen troebelheid helemaal. De 500T is één van Gibsons meest krachtige pickups, met een structuur van drie keramische magneet, waarmee een lievers rock and roll crunch dat nooit zijn rijke combinatie van verbeterde dieptepunten en kristalheldere hoge tonen verliest. Dit is één van Gibsons meest potente pickup combinaties.
Body:
Nek:
Toets:
Elektronica:
Hardware: