Volledige beschrijving
Volledige productomschrijving weergeven
Een scala aan reverbs
De Empress Effects Reverb bevat 24 algoritme-reverbs in stereo van hoge kwaliteit. Dit veelzijdige toestel zit boordevol mogelijkheden en kan worden aangepast aan de meeste muziekgenres. Het is compatibel met MIDI en beschikt ook over een SD-kaartingang om je unieke tonen op te slaan. Gehuisvest in een die cast aluminium behuizing met drie voetschakelaars, is het een investering die de moeite waard is.
Hal reverb
Hall reverb verwijst meestal naar de Reverb in een concertzaal en is gemodelleerd naar een grote en vrij reflecterende ruimte. Hij wordt meestal gebruikt bij langere decay-tijden in het bereik van twee of meer seconden. Hall reverbs hebben over het algemeen een meer gedempte hoge frequentie in vergelijking met andere reverbs, wat leidt tot een vloeiend warm geluid. Omdat de ruimte groot is, komen de eerste reflecties langzamer aan, en zijn ze zeer uitgesproken voordat de staart diffuus wordt.
Plaat reverb
Plaatreverbs zijn oorspronkelijk gemaakt met een elektromechanisch apparaat dat een grote plaat metaal in trilling brengt om reverb geluiden te creëren. Aan het ene uiteinde bevindt zich een driver die het metaal in trilling brengt, en aan het andere uiteinde een transducer die de trilling van de plaat opvangt en weer omzet in een elektrisch audiosignaal. De vervaltijd kan worden geregeld door demping toe te passen op de verschillende secties van de plaat. De geluidskwaliteit van deze voorziening is voortreffelijk.
Veer reverb
Spring Reverb units zijn kleine reservoirs waarin veren zijn opgehangen tussen een driver en een transducer. Ze zitten meestal in de voet van uw versterker. Een driver circuit gebruikt een spoel en een magneet om de veren in trilling te brengen, waardoor galm ontstaat. Net als bij de eerder genoemde plaat reverb zet een ontvangerkring aan het andere uiteinde van de veren de mechanische trilling weer om in een elektrisch audiosignaal. Het geluid varieert naar gelang van het aantal veren, de veerspanning, en de mate waarin het signaal wordt aangestuurd. De elektronica aan de driver- en ontvangstzijde kan een grote rol spelen in de klank van het geluid. De decay kan tot 3 of 4 seconden duren. Spring reverb is een klassiek geluid voor gitaristen vanwege de discrete delay-achtige reflecties die prominent aanwezig zijn in de respons.
Kamer reverb
Net als andere reverbs is de Room reverb gebaseerd op een fysieke ruimte. Hij heeft meestal een kortere decay die afhangt van de grootte van de ruimte en de hoeveelheid absorberende materialen op de muren. Omdat we het grootste deel van ons leven in kleine of middelgrote kamers doorbrengen, is het een zeer natuurlijk klinkende reverb. De sleutel tot een realistisch geluid zijn de dichte vroege reflecties. Dit zijn de eerste reflecties van de vloer, de wanden of het plafond die na de direct sound bij de oren aankomen. Zij zijn van essentieel belang om het gevoel van grootte en ruimte te creëren. Het is een ideale keuze voor subtiele toepassingen en op kortere tijden.
Sparkle reverb
De sparkle reverb wordt gecreëerd door een octaafeffect dat wordt toegevoerd aan een groot klinkende staart. Het octaaf wordt wat traag opgebouwd, en gaat naarmate de tijd verstrijkt steeds hoger in toonhoogte. Dit creëert een zeer luchtig en open geluid. Deze modus voegt een weelderig en surrealistisch element toe aan het geluid en is perfect bij trager legato spel.
Modulatie
In de modulated reverb tail wordt er modulatie toegepast op elk van de delay lijnen zodat je een gelijkaardig geluid krijgt, maar je hoort de duidelijke chorus puls niet omdat er zoveel tegelijk aan de gang is, wat leidt tot een geluid dat warm en zacht is. Deze mode werkt op een verscheidenheid aan speelstijlen en partijen.
Omgevingszwel
De ambient swell-modus detecteert pauzes in je spel of gebruikt trigger-detectie om het begin van noten te detecteren, en past dan een vloeiende, instelbare fade-in toe. Deze modus werkt goed bij 100 procent nat en bij lange decay-tijden.
Delay en reverb
Deze klassieke combo is een must-have voor elke gitarist. Deze tonen zijn bekend van opnames uit de jaren '80, en voegen een veelzijdige functie toe aan het pedaal.
Reverse & ghost
Reverse is een geweldige tool voor fading in songs of solo's, omdat het een dramatische aanpak geeft. De ghost mode voegt een echt glad en spookachtig laagje toe achter je droge spel. De tail bestaat uit een heleboel resonante en gemoduleerde elementen die samensmelten om een echt uniek geluid te creëren. De hi en low filters klinken echt geweldig als je ze in beweging hebt met de resonantie omhoog. De resonantieregelaar en de decay werken samen om de klank en de lengte van de decay vorm te geven.
Lo-fi
Als je de Lo-fi mode gebruikt, wordt het droge signaal samen met het natte signaal bewerkt met wat rauwe filtering en vervorming, waardoor je een compleet lo-fi signaal krijgt. De reverb tails zijn niet bedoeld om glad te zijn. Je hoort er wat korrelige discrete delays rond ratelen, wat het ideaal maakt voor intro's of bruggen waar je de dingen wilt afwisselen.
Specificaties
-
Ingangsimpedantie: 1Mohm
- Uitgangsimpedantie: 100ohm
- Uitgangsimpedantie (transformator): 600ohms
- Frequentiebereik (-3dB, droog) : 10Hz - 50kHz
- Frequentiebereik (-3dB, nat) : 10Hz - 23.4kHz
- Totale Harmonische Vervorming (droog): 0.09
- Totale harmonische vervorming (nat): 0.22
- Dynamisch bereik (droog): 106,9 dBA
- Dynamisch bereik (nat): 105,5 dBA
- Ingangshoofdruimte (droog): +10.0 dBu
- Ingangshoofdruimte (nat, geen pad): +0,5 dBu
- Ingangshoofdruimte (nat, 6dB pad): +5.7 dBu
- Ingangshoofdruimte (nat, 12dB pad): +10,8 dBu
- Uitgangshoofdruimte:+16,2 dBu
- Aansluiting stroomvoorziening: 2,1 mm staafaansluiting
- Benodigde stroom: 300mA
- Hoogte (alleen behuizing): 1.75"
- Hoogte (inclusief bedieningselementen): 2.25"
- Lengte: 5.7"
- Breedte: 3.75"
- Gewicht: 1.5lbs