Volledige beschrijving
Volledige productomschrijving weergeven
Ultieme 3D-audiosoftware
Gebaseerd op het principe van particles, kan elk audiobestand worden gebruikt om triggerpoints te produceren die een geluidsdeeltje creëren. Als je slechts één audiobestand gebruikt, zal het partikelsysteem van Sound Particles 2 elk hetzelfde bestand met variaties produceren, terwijl het importeren van meer dan één bestand ertoe zal leiden dat elk partikel willekeurig een van de beschikbare audiobestanden zal reproduceren. Met maximaal een miljoen beschikbare partikels biedt Sound Particles 2 een opwindend palet aan beschikbare geluidsontwerpen voor contemporary film- of tv-scores.
Elk partikel kan op een aantal verschillende manieren worden gebruikt, waaronder groepen of emitters. Groepen creëren alle particles tegelijk, terwijl emitters particles produceren met een constante snelheid. Voor extra variatie kunnen audiomodifiers op elke particle worden geplaatst, waardoor een veel gevarieerder scala aan geluiden en bewegingen tussen elke particle ontstaat. Deze audiomodifiers kunnen van alles zijn, van basisfuncties zoals EQ of eenvoudige vertragingen tot zeer complexe processen zoals gerandomiseerde filters, gerandomiseerde pitch-shifters of zelfs granulaire modifiers.
Integreren met animatiebronnen
Nu met Keyframe-automatisering en ondersteuning voor animatie, stijgt Sound Particles 2 naar de top van alle beschikbare 3D-software. Neem de controle over de ruimtelijke beweging van je geluiden en regel elk detail van de automatisering voor experimenteel geluidsontwerp. Wil je dat je geluid begint binnen een kleine bol en na 30 seconden 10 meter uitdijt? Geen probleem. Sound Particles regelt de animatie en beweging voor je. Met automatisering kun je parameters besturen die zijn gekoppeld aan bewegingsmodifiers die zijn opgenomen om willekeurige beweging toe te voegen aan de particles. Je kunt bijvoorbeeld honderden particles automatiseren met gerandomiseerde pitch-shifting die door een ruimtelijk veld bewegen. Het is nog nooit zo eenvoudig geweest om een geluidsontwerp te maken in een 3D-ruimte.
Virtueel microfoonsysteem voor meeslepende aanpassing
Het virtuele microfoonsysteem van Sound Particles 2 werkt als een virtuele geluidscamera die rond je bron beweegt en is het ultieme immersiehulpmiddel. Met de virtuele microfoons kun je je deeltjes vanuit een ander perspectief opnemen, waardoor er een betere samenhang is tussen je audio en de visuele signalen op het scherm. Je kunt meerdere microfoons tegelijk gebruiken en kiezen uit een groot aantal formaten, zodat je klaar bent voor elke situatie. Omni, cardioïde, hyper-cardioïde, bidirectioneel, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, meerkanaals en zelfs meeslepende Dolby Atmos wordt ondersteund. Terwijl je de beschikking hebt over een breed scala aan verschillende opstellingen, kun je met Sound Particles 2 een aangepaste luidspeakerindeling maken voor gebruik in het Virtual Microphone System.
Uitgebreide compatibiliteit met video
Het maken van geluiden voor video is de beste manier om het realisme en de geloofwaardigheid van je film- of tv-audio te maximaliseren. Sound Particles 2 biedt de mogelijkheid om een videoclip of afbeelding te laden en te mixen met de cue op het scherm. Door de sferische weergave te gebruiken, zie je de partikels bovenop het beeld liggen, waardoor je geluiden nauwkeuriger binnen het ruimtelijk veld kunt plaatsen. Daarnaast kun je met Sound Particles 2, voor degenen die met virtual reality werken, je 360-graden video's importeren om geluid te mixen. Met behulp van Ambisonics Virtual Microphones en de meegeleverde VR Client-applicatie kun je je tracks mixen met head-tracking-mogelijkheden om te visualiseren hoe je geluid rond je videobron beweegt.
Verbluffende audiokwaliteit
Gebouwd op een basis van 64-delen floating-point precisie, wordt elk deeltje in Sound Particles 2 intern verwerkt voor maximale audiokwaliteit. Het voordeel van de 64-delen interne verwerking is te danken aan het volume aan geluiden dat in Sound Particles 2 kan worden gemengd. Als je tot een miljoen particles gebruikt, heb je een groot dynamisch bereik nodig om alles te dekken, van de directe geluiden van explosies tot de verre geluiden van gefluister. Het dynamische bereik binnen de mixfase wordt gecompenseerd door een normalisatie die wordt toegepast op de outputfase om een meer lineair geluidsniveau te garanderen voor luisterdoeleinden. Natuurlijk ondersteunt Sound Particles samplefrequenties van 44,1 tot 192kHz, zodat het niet uitmaakt welk systeem je gebruikt, je kunt het probleemloos in je workflow integreren.
Beoordelingen
"Particles heeft een verbazingwekkende impact op ons werk, veel meer dan wat we konden bereiken met knoppen, toetsen en andere software." - Cameron Frankley - Supervising Sound Editor (Geostorm)
"Ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit eerder software als Sound Particles heb gebruikt. Het is echt heel bijzonder - ik ben erdoor gefascineerd." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles produceert audio-inhoud op een frisse en innovatieve manier. Ik heb nog maar een tipje van de sluier opgelicht van wat er allemaal mogelijk is en ik leer denken met een geheel nieuwe benadering. Het heeft ook het beste dopplereffect dat ik ooit in software heb gebruikt!" - David Farmer - Geluidsontwerper (Lord of the Rings, The Hobbit)
"We kunnen allerlei echt uitdagende soundscapes maken met particles. Het is een fascinerend hulpmiddel dat ik veel heb gebruikt in de show om elementen op te bouwen." - Benjamin Cook - Supervising Sound Editor (Black Sails - Emmy voor uitstekende geluidsbewerking)
Kenmerken
- Nieuw ontwikkelde engine, geoptimaliseerd om te reageren op real-time veranderingen om een onberispelijke geluidskwaliteit te behouden wanneer parameters worden aangepast
- Massa-geluidseffecten produceren met Batch Processing om honderden renders tegelijk uit te voeren
- Meer dan 100 professioneel bewerkte presets inbegrepen met de mogelijkheid om een oneindig aantal trackinstellingen op te slaan
- Sla elk aspect van je sessie op als een gebruikerssjabloon om op te roepen in elke nieuwe sessie, inclusief tracks en microfooninstellingen
- Onberispelijke integratie met een grote verscheidenheid aan industriebenodigdheden zoals CGI
- Importeer 3D-informatie en koppel geluidseffecten aan deze objecten om te horen hoe het eindproduct tot stand komt
- Real-time rendering
- Automatische decodering van elk formaat maakt het mogelijk om te monitoren in Binaural Audio
- Inclusief VR Client App om je 360 video's en Ambisonics audio rechtstreeks op je Android-apparaat te monitoren
- Ambisonics virtuele microfoons en VR Client applicatie kunnen worden gebruikt om uw audio te monitoren met head-tracking mogelijkheden tijdens het bekijken van een 360 video
- Gebruik tot een miljoen deeltjes van geluidsbronnen die tegelijkertijd spelen voor een diepe en uitgebreide geluidsontwerptoepassing
- Met audiomodifiers kun je subtiele variaties aanbrengen in je particles, zodat elk geluid zijn eigen unieke klank en karakter heeft.
- Met Particle Groups kun je gelijktijdig geluiden maken, terwijl Particle Emitters geluiden maken met een constante snelheid.
- Breed scala aan audiomodifiers, waaronder eenvoudige veranderingen zoals EQ of basisvertragingen tot complexe processors zoals filters, gerandomiseerde subbanden, willekeurige pitch-shifting of granulaire modifiers
- Keyframe animatie en Bewegingsmodifiers laten je beweging toevoegen aan je particles
- Plaats je geluid in een ruimtelijk perspectief met virtuele microfoons die werken als een geluidscamera
- Creëer nieuwe virtuele microfoonposities voor aangepaste aangepaste luidspeakerlay-outs
- Renderen in HOA Ambisonics tot compatibele formaten ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Ondersteunt moderne Dolby Atmos-indelingen tot Atmos 9.1 (bed), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Schakel tussen metrische en Engelse maten voor een beter begrip van ruimtelijke metingen
- Volledige 2D- en 3D-weergaven beschikbaar
- Met ruimtelijk volgen en propagatiemetingen kun je het dopplereffect simuleren met geluid dat door een ruimte beweegt
- Willekeurige generatoren kunnen nieuwe deeltjes creëren van dezelfde bron voor een iets ander geluid
- Best Effort Support-systeem voor feedback en hulp uit de industrie bij je projecten
Specificaties
Systeemvereisten
- Besturingssysteem:
- Mac: OSX 10.9 of hoger
- Windows: Windows 7/8/10
- CPU: 2-core of hoger
- RAM: 4 GB of meer
- Schijfruimte: 620 MB
Algemeen